Termòmetre lingüístic

1 vot2 vots3 vots4 vots5 vots (sense votacions... encara)
Loading...
Comparteix aquest projecte
  • Tweet This!
  • Facebook

Els materials van adreçats als centres educatius i, en concret, a mestres d’alumnat de 5 anys d’edat. La prova és un instrument de diagnòstic pedagògic –no psicològic– aplicable per mestres a alumnes de 5 anys de manera generalitzada.

La utilització d’aquests materials ha de capacitar els/les mestres per orientar l’aprenentatge de llengües de forma personalitzada segons les individualitats o nivell maduratiu de cada alumne.

Ha de capacitar per a l’anàlisi i desenvolupament de sistemes i processos d’aprenentatge amb una escala de barem homologable que permeti amidar l’amplitud de la competència lingüística i preveure el llindar d’edat d’iniciació dels aprenentatges.

Objectius:

– La identificació de la competència lingüística als 5 anys és necessària per tal d’organitzar itineraris diversificats d’aprenentatge de llengües que permetin dissenyar suports específics per a uns alumnes i ampliació de possibilitats per als altres en un marc comú que els ha de beneficiar a tots. El tractament igualitari de l’ensenyament de la llengua en una societat amb tanta diversitat esdevé ineficaç; si avorreix uns infants, també bloqueja els altres i la falta de motivació pot ser comú a tots. L’objectiu d’aquesta prova de competència lingüística és identificar els següents ítems:

– Identificar fortaleses en la llengua oral catalana i castellana relacionats amb la comprensió i amb la producció oral: retenció auditiva, fluïdesa verbal, evocació auditiva i visual… on poder arrelar l’aprenentatge de les altres llengües.

– Identificar els indicadors d’aptitud d’aprenentatge de llengües estrangeres, així com l’habilitat per classificar sons, la memorització d’elements lingüístics, la capacitat inductiva i la sensibilitat per copsar l’estructura gramatical sense conèixer la gramàtica formal.

– Identificar els indicadors d’emoció per a la recepció oral.

– Identificar debilitats per tal de poder-les compensar.

 

Autors: Carme Rider, Elisabeth Dulcet, Josep Lluís González, Maria Eulàlia Palau, Martí Teixidó, de la Societat Catalana de Pedagogia (Filial de l’IEC)

Telèfon: 93 552 91 02      Adreça electrònica: scp@iec.cat

Creative Commons Attribution-Share Alike